wtorek, 21 kwietnia 2015

Kremowe risotto z czosnaczkiem.

Jeśli macie ochotę na  kulinarną przygodę z dziko rosnącą roślinką to zapraszam :)

Czosnaczek jak sama nazwa mówi jest pospolity, rośnie w liściastych lasach, w ogrodach, zaroślach i przy drogach. Jest byliną z rodziny krzyżowych o ciekawym wyraźnym smaku przypominającym czosnek i chrzan. Ziele czosnaczku jest bogate w olejki eteryczne zawierające siarkę, glikozydy nasercowe i gorczyczne.
Działa dezynfekująco, rozkurczowo, przeciwgrzybiczo i przeciwpasożytniczo. Obniża cholesterol i wspomaga pracę wątroby.
Czosnaczek można używać w sałatkach, twarożkach, zupach, pesto, plackach i potrawach z mięsem.
Ja wykorzystałam go do przyrządzenia pysznego risotto.

   Składniki :                                                    

* 1 szklanka ryżu do risotto
* 1 szklanka gorącego bulionu z drobiu
* duża garść czosnaczku i gwiazdnicy
* kilkanaście listków i kwiatków szczawika    zajęczego
* kilka gałązek bluszczyka kurdybanka
* oliwa i masło
* sól i pieprz
* wino białe
* duża szalotka
* parmezan











Na patelni rozgrzałam połowę oliwy i masła i poddusiłam opłukane i posiekane liście czosnaczka i gwiazdnicy. Podlałam odrobinę wodą i doprawiłam przyprawami. Ryż do risotto przygotowałam klasycznie - na oliwie zeszkliłam posiekaną szalotkę, wsypałam ryż i wymieszałam tak by każde ziarenko ryżu dokładnie oblepiło się oliwą, potem porcjami wlewałam gorący bulion i wino. Pod koniec gotowania dodałam uduszoną zieleninę, roztarte listki kurdybanka, który dodaje ciekawego smaku i aromatu oraz masło.



Posypałam wiórkami parmezanu. Risotto podałam udekorowane listkami i kwiatkami szczawika, które mają kwaśny posmak i wspaniale komponują się z ryżem.


 Gotowanie z "dzikimi" i mało znanymi normalnym zjadaczom chleba roślinami to wspaniała przygoda.
Gorąco namawiam do wyprawy w teren a potem eksperymentowania w kuchni.
Efekty są pyszne i zdrowe :)


Polecam http://1000roslin.pl/ duuuużo wiedzy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz