sobota, 18 kwietnia 2015

Wiosenna sałata z darów lasu i łąki :)


Wiecie już, że las kocham miłością wielką i bezwarunkową.
Spędzam w nim prawie każdą wolną chwilę i nigdy nie mam dość.
W lesie odpoczywam, ładuję akumulatory i nabieram dystansu do wielu codziennych spraw.
Z lasu przynoszę przeróżne rośliny, które wykorzystuję w mojej kuchni.
Jestem szczęśliwa, że potrafię dostrzec prezenty, które daje mi przyroda.


Wczoraj  z mojej  krótkiej wyprawy  przywiozłam torbę jadalnych "chwastów", z których przyrządziłam pyszną i zdrową sałatę.
Dlaczego namawiam do jedzenia dziko rosnących przysmaków?
Dlatego, że mają w sobie moc witamin i prozdrowotnych właściwości.
Dlatego, że leczą i urozmaicają naszą dietę.
I są łatwo dostępne, czasem nawet nie wiemy jakie skarby mamy w ogródkach i na działkach.
Dzikie jadalne rośliny zaskakują - wiecie, że taki mniszek czyli popularny mlecz zawiera więcej beta- karotenu niż marchewka?
A kwiaty forsycji to naturalna witamina C i rutyna dużo lepsza od suplementów z apteki?
A wiecie, że fiołek trójbarwny działa odtruwająco i poprawia wygląd cery?

Wspaniałe "dzikusy" kryją wiele takich tajemnic i warto je odkrywać by wzbogacać swą dietę a nawet naturalnie się leczyć.



Dziś zapraszam na kolorową sałatę z roślin, które rosną tak naprawdę wszędzie i nie ma problemu z ich znalezieniem.

Do sałaty użyłam:           

* mniszek lekarski
* gwiazdnicę pospolitą
* jasnotę różową
* fiołek wonny
* czosnaczek pospolity
* czosnek winnicowy
* szczawik zajęczy
* sałatę masłową
* koktajlowe pomidorki

 Zieleninę należy opłukać i osuszyć w suszarce lub ręczniku papierowym. Porwać większe liście na mniejsze kawałki, dorzucić pokrojone pomidorki i wymieszać z przygotowanym dressingiem.
Udekorować fiołkami i kwiatami szczawiku i jasnoty.

Dressing zrobiłam z oliwy, musztardy Dijon, czosnku, soku z limonki, miodu, soli, pieprzu i octu balsamico.

Smacznego!!

Mam nadzieję, że zachęciłam do wykorzystywania "chwastów" w kuchni i czerpania z ich naturalnego bogactwa.
Do zobaczenia zatem w lesie! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz