niedziela, 31 maja 2015

Podpłomyki z warzywami.

Miło spotkać się w kuchni i upiec coś razem, nawet jeśli współtowarzysze pieczenia mieszkają na drugim końcu kraju. Polubiłam te blogerskie akcje, fajnie porównać swój wypiek  z innymi i poczytać o kuchennych zmaganiach z materią. Tym razem w ramach cyklicznego wydarzenia na FB "Wypiekanie na śniadanie" tematem wspólnego wypiekania były podpłomyki.
Czasem na kolację zamiast chleba piekę różnego rodzaju placki i racuchy więc podpłomyki przypadły mi do gustu. To bardzo proste i łatwe danie nie wymagające większej wprawy w kuchni.



Przepis podany przez organizatora :
Podpłomyki ze świeżą salsą pomidorową z dodatkiem mięty 




Składniki: na 2 placki średniej wielkości

200g mąki pszennej najlepiej chlebowej T750 lub jeśli nie macie wystarczy mąka pszenna T500
2 łyżki stopionego masła
1/2 szklanki wody
duża szczypta soli

 Z podanych składników zagniatamy ciasto i odstawiamy na pół godziny do odpoczęcia.Potem dzielimy na dwie części, i formujemy podpłomyki dłonią na odpowiednią wielkość. Piekarnik rozgrzewamy do 240 stopni , placki przekładamy na blachę wyłożoną papierem do wypieków, układamy dodatki na wierzch surowego placka i pieczemy do zarumienienia się boków ciasta. Trwa to około 10 minut.









Dodatki:

1 duży mięsisty pomidor
mała cienka cukinia
pół czerwonej cebuli
ząbek czosnku
sól, pieprz do smaku
łyżka oliwy
garść świeżej mięty do posypania wierzchu
4 łyżki greckiego jogurtu (lekko posolić, popieprzyć, można dodać ulubione posiekane zioła)


Pomidor i cukinię kroimy w kostkę, cebulę w piórka, czosnek siekamy drobno lub przeciskamy przez praskę. Wszystkie składniki mieszamy, dodajemy oliwę i odstawiamy do "przegryzienia" na 15 minut. Po tym czasie rozwałkowane podpłomyki smarujemy jogurtem i układamy  warzywa. Wsuwamy do nagrzanego pieca i zapiekamy 10 minut. Jeśli ktoś nie trawi ciepłych pomidorów może podpłomyk upiec sam a dodatki w postaci zimnej położyć na gorące placki.
Upieczone placki posypujemy świeżą miętą i podajemy. 



Zmiany, jakie wprowadziłam do przepisu:
* mój podpłomyk jest na pszennym zakwasie i z dodatkiem mąki pełnoziarnistej, zamiast mięty dodałam bazylię i świeży majeranek oraz podpłomyk polałam kremem balsamicznym . Pomidora dołożyłam po upieczeniu (nie lubię na ciepło) Piekłam około 18 minut.
Wyszło pysznie :)

Razem ze mną udział wzięli :)

* Gosia z Amku-Amku

* Nina z Gotuj-Sam!
* Danuta z Kocurkowakuchniababuni
* Bernadetta z Prawo do gotowania z pasją
* Marta z Magiczne życie Marty
* Renata z Każdy ma jakiegoś bzika
* Małgosia z Smaki Alzacji

Dziękuję :)
 

4 komentarze:

  1. świetna modyfikacja, następnym razem też taką zrobię (chyba się nie obrazisz) ja zrobiłam ściśle wg przepisu i też mi bardzo posmakowały. Dzięki za wspólne wypiekanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z zakwasem świetny pomysł!
    Dzięki za wspólne pieczenie podpłomyków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ulu dziękuję za wspólne pieczenie podpłomyków,twoje wyszły obłędnie.Pozdrawiam.Danusia.

    OdpowiedzUsuń