piątek, 4 września 2015

Dzień Czekolady.

4 września obchodzimy Dzień Czekolady :)
Każdy czekoholik wie, że dzień bez czekolady jest dniem straconym.
 Ona pocieszy, utuli i ukoi wszelkie smutki ;)
Ostatnio jestem zbyt zabiegana by zrobić na ten wyjątkowy dzień coś czekoladowego ale przedstawiam Wam rewelacyjne ciasto z kaszy gryczanej, oczywiści z czekoladą :)



Przepis  jest autorstwa Pawła Małeckiego i pochodzi z książki "Cukiernia Lidla". Piękne wydawnictwo, z ciekawymi przepisami i obłędnymi fotografiami.

Samo ciasto ma idealnie wyważony smak,  jest nie przesłodzone, czarne od czekolady i wilgotne.
Robiłam je w lipcu i dodałam słodkie czereśnie, można je pominąć.
Idealna propozycja na Święto Czekolady :)
Do przepisu wprowadziłam niewielkie zmiany.



Składniki na ciasto:

  • 180 g ugotowanej kaszy gryczanej
  • 5 jajek
  • 180 g cukru trzcinowego
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 120 g mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 150 g czekolady gorzkiej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia


Ostudzoną kaszę mielimy przy użyciu maszynki do mielenia lub miksera z ostrymi nożami. W garnku podgrzewamy masło, tak by się rozpuściło.
Odrobiną masła smarujemy formę do pieczenia o wymiarach 30x11 cm (możemy użyć okruszków po biszkoptach do posypania wnętrza formy). Do rozpuszczonego masła wrzucamy kawałki czekolady, całość podgrzewamy, cały czas mieszając, aż do momentu roztopienia czekolady.
Jajka ubijamy z cukrem trzcinowym i cukrem wanilinowym na puszystą pianę. Dalej ubijając jajka, stopniowo dodajemy czekoladę z masłem oraz zmiksowaną kaszę. Do ciasta wsypujemy przesianą mąkę oraz proszek do pieczenia. Wszystko dokładnie mieszamy. 
Ciasto przekładamy do formy.
Ja na wierzchu ułożyłam wydrylowane czereśnie. Pieczemy w temperaturze 180°C (termoobieg) przez mniej więcej 35-40 minut (do próby suchego patyczka). Zostawiamy do wystygnięcia. Po wystudzeniu posypałam cukrem pudrem.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz